Jóga-pilates

Tudtad, hogy nemcsak izom- és gerincbetegségek, stressz és depresszió ellen javasolják az egyik legősibb mozgásfajtát, a jógát? A legújabb kutatások alapján zsírégetésre is kiválóan alkalmas, a megfelelő pózok elsajátításával annyi kalóriát tudunk általa elégetni, mint egy fél órás kemény kardió edzésen. Persze a jóga nemcsak a testet edzi, hanem a lelket is, mentálisan is formába hoz. A jóga szembetűnő előnye, hogy megnyújtja az izmokat, rugalmasabbá tesz. Ha rendszeresen jógázol, a kötőszövetek és az izmok is ki fognak kilazulni, a véráramlás pedig fokozódni fog. A rendszeres jóga egy tanulmány szerint növeli az ízületek mozgástartományát, erősebbé teszi az izomzatot. Az ízületi gyulladás tüneteit is enyhítheti, és erősebbé, rugalmasabbá teszi a csontozatot.

A meditatív jóga képes ellensúlyozni a kemény edzést és az izmokat is lazítja. Fiatalodni is lehet általa, a jóga serkenti a telomeráz aktvitását, csökkenti a celluláris öregedést. Egy kutatás pedig arra világít rá, hogy a jógázó nők szexuális élete javul, a legnagyobb változást a 45 év felettieknél megfigyelhető. Soksor vagyunk stresszesek, ha pedig nem kezeljük magunkat, akár szorongóvá is válhatunk. A relaxációs jógagyakorlatok szerencsére segítenek megszabadulni a stressztől.

Résztvevők

1333

Teljesített kihívás

1301 db

Elégetett kalória

1850462 Kcal

Megtett kilométer

7172 km

Mozgással töltött idő

1950 óra