Séta, túra, gyaloglás

Vannak, akik azt gondolják, hogy a séta a nyugdíjasok kedvenc tevékenysége, és nem tekintenek rá sportként. Pedig ha tudnák, mennyi előnye van, másképpen vélekednének. Tanulmányok bizonyítják, hogy a rendszeres séta, még ha csak egy kicsit is, de segít tovább élni. Ezt az egyszerű mozgásformát méltatlanul árnyékolják be a trendi edzések, amelyek során úgy érezzük, hogy pillanatok alatt egy tonna zsírtől szabadulunk meg.

Az amerikai Betegségmegelőzési Központ ajánlása szerint heti két és fél óra gyaloglásra van szükségünk. Egy 1999 és 2012 között végzett, több mint 139 ezer emberből álló kutatás kimutatta, hogy a még ennél is kevesebb séta is jelentősen csökkenti az emberek korai halálának kockázatát. A kísérletben résztvevők kétévente számoltak be a heti edzéseikről. A szükséges, legalacsonyabb határt napi 20 percben határozták meg, amely tényleg nem több mint néhány kör a ház körül. De minél többet sétálunk, annál magasabb lesz a várható egészségügyi előnyök száma. Azok, akiik rendszeresen sétálnak vagy túráznak, jól tudják miről beszélünk. Akik pedig csak most veszik rá magukat erre a könnyű mozgásformára, van egy jó hírünk: jó úton vannak, és sohasem késő elkezdeni a gyaloglást.

Résztvevők

1333

Teljesített kihívás

1301 db

Elégetett kalória

1850462 Kcal

Megtett kilométer

7172 km

Mozgással töltött idő

1950 óra